با سلام و وقت بخیر،

متاسفانه به دلیل استفاده کاربران از برنامه های غیر ایمن، بعضی از برنامه ها اقدام به گرفتن دسترسی موبایل شما بدون اجازه شما می‌کنند و در مرحله بعد لینک کلاهبرداری هکر را از شماره تماس شما به اعضای خانواده، دوستان و آشنایان شما ارسال می‌کنند که ردپای خود را نیز بپوشانند.

یک مورد که جدیدا توسط هکر ها اقدام شده و برای بیشتر کاربران ارسال شده کلاهبرداری با عنوان هدیه معیشتی چند میلیون تومانی هست،

که معمولا عناوین و متن های متفاوتی توسط هکر ممکن است برای شما ارسال شود، که در ادامه یک مورد را خواهیم دید:

نمونه پیامک کلاهبرداری معیشتی

پلیس فتا رسما و در چندین مرتبه درخصوص لینک های کلاهبرداری اطلاع رسانی های مختلف را انجام داده، لطفا بر روی هیچگونه لینکی که آن را نمی‌شناسید کلیک نکنید.

هکر ها در این روش از پیامک های صمیمانه و ممکن است با غلط های املایی استفاده کنند که شما مطمئن شوید خود فرد پیامک را ارسال کرده.

اگر از موبایل شما این پیامک ها ارسال شده و موبایل شما مورد هک توسط یک هکر قرار گرفته، سریعا با تمامی مخاطبین خود تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید و سپس یک شکایت قانونی مبتنی بر هک گوشی شما ثبت بفرمایید

و اگر از شما کلاهبرداری شده حتما با پیگیری قضایی می‌توانید این مورد را رفع بفرمایید

 

دزدی یکی از گناهان کبیره است که انسان را هم مشمول حق الله می کند و هم حق الناس،از مهمترین آثار دزدی و کسب مال حرام، از بین رفتن ایمان و در آخرت کشیده شدن به سوی آتش است. امام كاظم (عليه السلام) در پاسخ به اين سؤال كه آيا گناهان كبيره ايمان را سلب مى كند؟ فرمودند: «نَعَم؛ و ما دُونَ الكبائرِ. قالَ رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله لا يَزْني الزّاني و هُو مؤمنٌ و لا يَسْرِقُ السّارقُ و هُو مؤمنٌ»؛ آرى و گناهان كوچكتر نيز. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: زناكار، در حالى كه مؤمن است زنا نمى كند و سارق، در حال ايمان، دزدى نمى كند. (۱) و رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «مَنِ اكتَسَبَ مالاً مِن غَيرِ حِلِّهِ كانَ رادَّهُ إلَى النّارِ»؛ هر كه از راه غير حلال مالى به دست آورد، [آن مال] او را به سوى آتش مى كشد.

همچنین در روایات کم شدن رزق و روزی، از آثار دزدی کردن و کسب مال حرام شمرده شده. رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «لا سَرَقَ سارِقٌ شَيئا إلّا حُسِبَ مِن رِزقِهِ»؛ سارقی سرقت نمی کند، مگر اینکه به مقدار آنچه که دزدیده است از روزیش کم می گردد.

 

 

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *